Jak uprawiać sport w Podróży

Jak uprawiać sport w podróży?

Podróżowanie to naprawdę wspaniała sprawa. Jeżeli macie taką możliwość i często zmieniacie miasta, chociażby nawet te w Polsce, to naprawdę fantastyczna sprawa. Nie tylko macie możliwość poznawania innych miejsc, ale również obejrzenia fantastycznych zabytków, czy chociażby poznawania innych, jakże bogatych kultur.

 

Czy przez to, że człowiek tak często podróżuje nie może on uprawiać sportu? W końcu takie osoby nie mogą pozwalać sobie na systematyczne odwiedzanie siłowni, bowiem nie w każdym mieście pod ręką można znaleźć siłownię. A komu będzie się chciało biegać na drugi koniec miasta, aby móc poćwiczyć? Raczej nikomu. Tym bardziej, że podróżowanie nie zawsze jest związane ze zwiedzaniem, a z obowiązkami służbowymi. Jednak takie coś nie oznacza, że całkowicie trzeba zrezygnować z ćwiczeń. Co więcej, możecie nawet trenować podczas samej podróży.

 

Ćwiczenia dla kierowców

 

W szczególności powinny o to zadbać osoby, które bardzo dużo czasu spędzają za kierownicą. Przykładem są oczywiście zawodowi kierowcy, którzy większość swojego życia spędzają w tirach, gdzie mają nawet swoje małe mieszkania. To dla nich dedykowane są proste ćwiczenia na kręgosłup, dzięki czemu nie krzywią ani nie garbią się w żadną stronę. Mówiąc proste nie mamy na myśli żadnej ironii. Pierwszy przykład takie ćwiczenia to chociażby skłony w dół. Ciągłe siedzenie za kierownicą może powodować bóle w kręgosłupie, dlatego tak ważne jest jego rozprostowanie. Skłony w dół z prostymi rękoma, a potem wyprost z rękoma podniesionymi do góry na pewno pomoże Wam zadbać o zdrowie kręgosłupa.

 

Proste ćwiczenia dla kierowców to również chociażby zwykłe chodzenie. Raz na jakiś czas wystarczy tylko wysiąść z auta i pochodzić. Rozprostować swoje kości i plecy, aby nie odczuwały aż takiego mocnego obciążenia. Oczywiście nie musicie na takich spacerkach spędzać nie wiadomo jakiej ilości godzin, ale piętnastominutowa przerwa sprawi, że poczujecie się o wiele lepiej jak znowu zasiądziecie za kierownicą. Do takich ćwiczeń możecie zaliczyć również rozciąganie na boki. Czyli stajecie w delikatnym rozkroku na szerokości bioder nawet tylko i kręcicie tułowiem na boki, raz w lewo, raz w prawo. Na pewno poczujecie jak Wasze mięśnie po długim siedzeniu się rozciągają. Co więcej, przekonacie się, że po takich ćwiczeniach kręgosłup mniej będzie odczuwał długotrwałe siedzenie za kierownicą.

 

Warto zadbać o zdrowie swojego kręgosłupa, nawet jeżeli długo jeździcie za kierownicą. Kilka serii takich ćwiczeń co kilka godzin, nawet przez 15 minut sprawi, że będziecie czuli się o wiele lepiej i korzystniej.

Jak uprawiać sport w podróży?
Oceń wpis